ثبت دامنه بازار

جهـت بـررسی آزاد بودن دامـنه از جستـجـوگـر دامنه استـفاده نمـایید

ثـبـت دامـنه بـازار

“.بازار” اولین دامنه عمومی تمام فارسی است که ثبت آن برای همه کاربران آزاد است. بزرگترین مزیت ثبت دامنه دات بازار این است که بر خلاف دامنه های فارسی رایج مانند .com و .net که پسوند لاتین دارند کلیه اجزای نام و پسوند دامنه دات بازار با صفحه کلید فارسی نوشته می شود که باعث زیبایی ظاهری نام دامنه نیز می شود. مانند:
فارسی.بازار

ثبت دامنه بازار

مقـررات ثبـت دامـنه بـازار

دامنه “.بازار” تنها امکان ثبت دامنه با کاراکترهای الفبای گسترده عربی-فارسی را می دهد و امکان ثبت دامنه با حروف لاتین را ندارد. ویژگی این دامنه در مقایسه با دامنه های فارسی با پسوندهای شناخته شده ای مانند com و net این است که نام کامل دامنه (شامل پسوند .بازار) به صورت فارسی تایپ می شود و نیازی به تغییر الفبای صفحه کلید به لاتین ندارد.
دامنه .بازار یک دامنه عمومی است. یعنی هر شخص حقیقی یا حقوقی امکان ثبت دامنه را دارد. کلمه بازار کلمه ای فارسی است که با همین املا و همین معنی شناخته شده در بسیاری زبانها در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و جنوب آسیا استفاده می شود و املای لاتین آن به صورت bazaar نیز در زبانهای اروپایی رایج است. هدف از ارایه این دامنه استفاده بازرگانان و فعالان تجارت الکترونیک و گسترش روابط تجاری محلی بر اساس محتوای وب محلی در منطقه آسیا و شمال آفریقا است.