ثبت دامنه های بین المللی

مـقـررات عمـومـی ثـبت دامـنه بیـن الملـلی

  1. نام دامنه به جز مواردی که در بخش ثبت دامنه های فارسی گفته شده تنها باید ترکیب حروف و اعداد لاتین به همراه علامت (خط تیره یا منها) باشد. استفاده از _ (خط زیر) یا فاصله یا نقطه در نام دامنه ممکن نیست.
  2. نام دامنه به جز مواردی که به صراحت خلاف آن مشخص شده باشد می تواند از 3 تا 63 کاراکتر باشد.
  3. نام و مشخصات مالک دامنه باید با حروف لاتین وارد شود. در هنگام ثبت نام در سایت مشخصاتتان را با حروف فارسی وارد نکنید.
  4. مشخصاتی که در سایت وب ثمین وارد می کنید به عنوان مشخصات مالک دامنه استفاده می شود. از صحت مشخصاتتان مطمئن شوید.
  5. پس از ثبت دامنه تا 60 روز امکان انتقال آن به فرد یا شرکت دیگر وجود ندارد.
قوانین ثیت دامنه بین المللی

دامنه های زیر را همه کاربران بدون هیچ محدودیت و مقررات خاصی می توانند ثبت کنند:
com، net، org، info، biz، co، in، pw، tv، me

ثبت این دامنه ها برای همگان آزاد است. اما ثبت دامنه های سه کاراکتری برای کاربران معمولی مجاز نیست. نام دامنه شما حداقل باید 4 کاراکتر داشته باشد.

ثبت این دامنه ها برای همگان آزاد است. اما فرض بر این است که نام دامنه مورد تقاضای شما نام واقعی شما یا نام خانوادگی تان یا هر دو است.

برای ثبت این دامنه ها باید در جریان ثبت در صفحه پیکره بندی دامنه زمینه حرفه ای کار خود را در کادر «Profession» مشخص کنید. لیست مشاغل در لینک … موجود است. در صورت انتخاب هر شغل دیگری که در این لیست نیست زمینه حرفه ای کار شما «other» یعنی سایر موارد منظور می شود. شغل خود را به انگلیسی وارد کنید. فرض بر این است که شما برای حرفه ای که انتخاب کرده اید از مراجع رسمی کشور خود مجوزهای لازم را اخذ کرده اید.

برای ثبت این دامنه ها باید نوع رابطه خود را با کشور ایالات متحده مشخص کنید. در جریان ثبت در صفحه پیکره بندی دامنه باید یک «Nexus Category» انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای اشخاص گزینه های C11 یا C12 (شهروند یا ساکن آمریکا) است. در کادر «Nexus Country» نام US یا USA را وارد کنید و در کادر «Application Purpose» گزینه «Personal Use» (استفاده شخصی) مناسب است. در درج مشخصات خود به عنوان مالک دامنه مانند نشانی و شماره تلفن اطلاعات مربوط به آمریکا را وارد کنید. فرض بر صحت اطلاعات اظهار شده شماست.

برای ثبت این دامنه ها باید در جریان ثبت در صفحه پیکره بندی دامنه های نوع رابطه خود با کشور کانادا را در کادر «Legal Type» مشخص کنید. پیشنهاد ما برای اشخاص «Canadian Citizen» (شهروند کانادا) یا «Permanent Resident of Canada» (اقامت دائم کانادا) است. تیک موافقت نامه مرکز کشوری ثبت دامنه کانادا (CIRA Agreement) را بزنید. در درج مشخصات خود به عنوان مالک دامنه اطلاعات مربوط به کانادا را وارد کنید. فرض بر صحت اطلاعات اظهار شده شماست.

برای ثبت این دامنه ها باید مشخصات یک فرد یا مؤسسه یا شرکت آسیایی به عنوان رابط دامنه مشخص شود. در جریان ثبت در صفحه پیکره بندی دامنه باید این اطلاعات را وارد کنید. پیشنهاد ما برای اشخاص این است که در کادر «Legal Type» گزینه «Natural Person» (شخص حقیقی)، در کادر «Identity Form» گزینه «Passport» (گذرنامه) را انتخاب کنند و در کادر «Identity Number» شماره گذرنامه شان را وارد کنند. فرض بر صحت اطلاعات اظهار شده شماست.

برای ثبت این دامنه ها لازم است در درج مشخصات خود به عنوان مالک دامنه اطلاعات مربوط به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را وارد کنید. فرض بر صحت اطلاعات اظهار شده شماست.

این دامنه ها را نمی توان به هیچ هاستی متصل کرد و امکان راه اندازی سایت بر روی آنها نیست. تنها کاربرد آنها وارد کردن مشخصات خود یا کسب و کارتان در اطلاعات دامنه به صورت یک کارت ویزیت اینترنتی است. در جریان ثبت دامنه در صفحه پیکره بندی دامنه ها در کادر «Legal Type» یکی از گزینه های «Natural Person » (برای اشخاص حقیقی) یا «Legal Person» (برای اشخاص حقوقی) را انتخاب کنید.

ثبت این دامنه ها برای همگان آزاد است. اما فرض بر این است که در طراحی سایتی که می خواهید به این دامنه متصل کنید اقدامات لازم برای مشاهده درست سایت بر روی ابزارهای همراه نظیر گوشیها و تبلتها رعایت شده است.

امکان ثبت دامنه های uk تنها با پسوندهای مرتبه سوم مانند co.uk وجود دارد. ثبت دامنه برای همگان آزاد است، اما نوع اطلاعات ثبت کننده این دامنه ها متفاوت است. در جریان ثبت دامنه در صفحه پیکره بندی دامنه برای اشخاص باید در کادر «Legal Type» گزینه «Individual» (شخصی) انتخاب شود. در کادر «Registrant Name» نام خود را به عنوان ثبت کننده دامنه به لاتین وارد کنید.